Práce speciálního pedagoga
Speciální pedagožka komunikuje a úzce spolupracuje s pedagogicko-psychologickými poradnami, speciálně pedagogickými centry a jinými odborníky.
Dále provádí speciálně pedagogickou diagnostiku, poskytuje individuální i skupinovou péči žákům se speciálními vzdělávacími potřebami (žáci s poruchami učení a chování, mimořádně nadaní, sociálně znevýhodnění, se zdravotním znevýhodněním a postižením), žákům s odlišným mateřským jazykem i žákům s rizikem vzniku speciálně pedagogických potřeb (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, reedukační, kompenzační a stimulační). Věnuje se poradenské činnosti a metodickému vedení zákonných zástupců těchto žáků.
Speciální pedagožka připravuje a ovlivňuje podmínky ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - upravuje školní prostředí, zajištuje speciální pomůcky a didaktické materiály. Sleduje a pravidelně vyhodnocuje komplexní péči o žáky s podpůrnými opatřeními.
Koordinuje speciálně pedagogické poradenství ve škole, metodicky vede asistenty pedagoga, navrhuje a pomáhá realizovat opatření, která směřují ke zkvalitnění vzdělávání pedagogů v oblasti speciální pedagogiky. Poskytuje pedagogickým pracovníkům školy metodickou pomoc a odborné informace v oblasti speciální pedagogiky, pomáhá při jejich aplikaci. Společně s pedagogy pomáhá tvořit plány pedagogické podpory, individuální vzdělávací plány a jejich vyhodnocení.
Školní speciální pedagog dodržuje etický kodex poradenského pracovníka.
Mgr. Hana Ammerová tel.: 518 398 729 e-mail: ammerova(at)zsocov.cz konzultace: kdykoliv po domluvě